NOHARALIFE.BLOGSPOT.COM
Ayah


Assalamualaikum wbt.
Hari ni saya nak share sedikit tentang hal keluarga saya. Mak dan ayah saya telah pun berpisah sejak saya berumur 11 tahun lagi. Siapa tidak marah kat ayah kalau ayahlah penyebab keluarga kami ni musnah. Tapi aku tidak berdendam dengan ayah. Walaupun ayah sudah berkahwin, aku terima dengan redha. Nothing will change even you hold a grudge because past is past. Abang dan kakak2 aku yang lain pun terima dengan redha. Kami masih lagi bertegur dengan ayah dan jugak melawat dia bila hari raya. Kami tak lupa dia. Tapi, along lain. Dia berdendam dengan ayah. Aku faham, mungkin sebab along merupakan anak sulung keluarga.
Tahun ni (2016) ayah sekeluarga berpindah berhampiran dengan rumah kami. Mungkin sebab nak kurangkan kos perbelanjaan. yelah duduk atas tanah sendiri (milik abang sekarang). Aku tak kisah, Lagi pun pakcik tu duduk rumah kami boleh je (suami mak). Daripada bergaduh aku lebih prefer solution fair and square. Kat sana aku tak lebihkan. kat sini pun aku tak lebihkan. Aku tak suka pakcik tu. aku pun tak suka makcik tu. Mak suruh aku panggil pakcik tu "abi" tapi aku takkan panggil dia "abi" sebab aku panggil isteri ayah tu makcik. Aku tak suka anak ayah dgn makcik tu. Apatah lagi anak pakcik tu. mmg tak lah jawabnya.
Okay, back to the story. Tadi pukul 1 or 2 pagi tadi along balik rumah (dari KL) untuk uruskan urusan pernikahannya. So tadi masa adik nak pegi sekolah (adik lambat, so ayah nak hantarkan) aku ternampak ayah didepan rumahnya tengah duduk. Raut mukanya buatkan aku rasa bersalah sgt bagi pihak along. Dah tentu ayah nampak along dgn tunangnya balik sini. (along keluar time tu gi rumah imam ngn sidang). Aku cam nampak muka ayah tu kesal sangat. Memang semua tu salah ayah sebab ayah yang cari pasal robohkan keluarga kami. Tapi along tak patut. This has been 13 years. Ayah tetap ayah. You never can denied it. Memang salah ayah.  But he is our dad not was. Forgive him. 

Post a Comment


Older Post | Newer Post
SIERA ROZHA's NOTES


Haiii, welcome to my blog. Don't forget to follow me and leave your footnote below so I can follow you back! TQ! ^^
WELCOME TO SIERA ROZHA BLOG!! HAVE A NICE DAY.. THANK YOU!

HOME ABOUT TUTO LINK

FOOTPRINT







Follow me


Contact Me


Instagram: xolovenharaa
Line: xolovestephaniee


LIKE PLEASE ^^



My diary list